Timber by EMSIEN-3 LTD
Anchor Story

Najia Baig Left Hasb e Haal of Dunya TV after 7 Years

According to sources, Hasb-e-haal, which recently has changed the format of the show where Najia was asked to sit along the new team, upon which she refused and decided to part her ways.

She refused attractive package from show management and decided not to sit along the crowded team.

It is worth mentioning here that the opinion of the show management is yet to be cleared but Najia is likley to join Aftab Iqbal, senior Journalist and host of Khabardar, a political comedy show on Express News.

Hasb-e-Haal is a political comedy show that airs on Dunya TV at 11:05 pm from Thursday to Sunday. It stars Sohail Ahmed (Azizi), Junaid Saleem and Najia Baig.

Hasb-e-Haal is a political and social satire. Sohail Ahmed appears on the show as Azizi, while Junaid Saleem and Najia play themselves. It is an effort to raise the voice of sanity over the apparent apathy in the society. He mocks the flagrant disregard for law, lack of policy architecture by the government and equally blatant lack of incentive from the civil society to change the existing flawed system. The popularity of the show is understandable in a society which has lost its relevance and looks at reality through half open means of expression.

 

Naeem Bukhari and Reham Khan Joined Dawn News

Anchorperson Naeem Bukhari has joined Dawn News and is hosting current affairs show named as Naeem Bukhari Ke Saath. Naeem Bukhari was last seen on Hum News ( Still in Test Transmission) He is also known as senior advocate of Supreme Court.

naeem-bukhari-dawn-newsNaeem Bukhari is the one who opened letter against Chief Justice Iftikhar Mohammed Chaudhry due to which he had to face anger of the lawyers’ community as well as he also got dismissed from Punjab Bar Council.

Naeem Bukhari got married with renowned Ghazal Singer Tahira Syed in 1990 as he has two children from her named as Hasnain and Kiran. His wife Tahira Syed also belonged to lawyer profession. In 1995, Naeem Bukhari did his second marriage with Tamannah Khan and has three children from her named as Abbas, Noor Zainab, Noor Fatima.

On the Other hand, anchorperson Reham Khan has also joined Dawn News by leaving Aaj TV where she used to host famous current affairs talk shows Infocus and Aaj With Reham. Reham Khan who has been working in the journalism field since 2007 has also worked with News One and BBC.

The43-yeard old host and journalist came into limelight through her political show “The Right Angel” at News One from which she successfully made her reputable position in the media. She completely knows how to throw logical question in front of her invitee as this quality of her has captured many hearts. She was born on 4th April 1971 and her hometown is London, United Kingdom.

reham-khan-dawn-news-bbc

 

Arshad Sharif said Goodbye to Dunya News, Joined ARY

Host of program Kyun on Dunya Television Arshad Sharif, has said goodbye  to the channel and joined ARY News.
In a status on facebook he announced, has become the third prominent journalist in just over two months to quit after Sami Ibrahim and Zamir Haider.

ArshadSharif was born in Karachi, Pakistan. He began his journalistic career as a freelancer in 1993, while he was still a student. He received his Master of Science in Public Administration from Quaid-i-Azam University Islamabad and he has also Masters degree in Media Studies from UK with a distinction as a Chevening scholar.

Arshad Sharif, is host of programme Kyun and leading Dunya TV’s news team in Islamabad.

arshad-sharifEarlier he has headed AAJ News and Dunya TV as Director News. It was under his command that Dunya TV regained its position as the second most watched channel in Pakistan. Before taking over the ratings of the channel were fluctuating rapidly and the management had decided to remove the incumbent Director News and replace him with Arshad.He has worked as a Bureau Chief of Dawn NewsTV before joining Dunya TV where he also used to host one of the most popular programs in current affairs, Reporter.

His first media job was with a weekly publication, Pulse, where he served as a columnist, reporter and finally as managing editor in 1999.Sharif joined The News in 1999 and Daily Dawn in 2001.

 

 

by -
2404

Absa Komal has left Samaa, Joins Geo News

Newscaster Absa Komal has left Samaa News and joined Geo News. Absa Komal has also worked with Capital TV. Newscaster Absa Komal has now become a part of the leading channel Geo News after running great programs at different channels as tremendous hosting is her another ability.

She started her career from Radio and now among the hottest TV anchors in Pakistan. Here in this photo gallery we have designed some latest picture of Absa Komal.

Absa Komal has always proved herself in hosting and news anchoring through her wide knowledge on the current affairs. She completely knows how to face camera with confidence as well as she has an ability to capture great deal of attention through her way of talking and attitude.

Absa Komal’s Bio
Geo News:                            News Anchor · September 15, 2014 to present · Karachi, Pakistan
Samaa News:                       News anchor · April 10, 2014 to September 15, 2014
Capital TV:                           News caster · On May 18, 2013 · Islamabad, Pakistan
ATV:                                       News caster · On January 23, 2013
Porwer Radio FM 99:      RJ · Islamabad, Pakistan


absa-komal1
absa-komal2
absa-komal3

Court notice to Mubahir Lucman, ARY News for airing interview of a visa consultancy firm’s CEO Asim Malik

LAHORE: Justice Syed Mazahar Ali Akbar Naqvi of the Lahore High Court on Thursday took a suo motu notice against an anchorperson of a private news channel for airing interview of a visa consultancy firm’s CEO Asim Malik, a proclaimed offender in 190 cases of fraud.

The judge issued a notice to anchorperson Mubashar Lucman seeking an explanation as to why he and his programme should not be banned permanently for patronising and protecting proclaimed offender Asim Malik, the owner of “Future Concern”.

The judge also sought a justification from the news channel to explain as to why its license should not be suspended and why they should not be prosecuted for harbouring a proclaimed offender.

Justice Naqvi also directed the Pemra chairman to appear personally and explain his failure to take action against the channel for broadcasting such an offensive programme.

The judge was hearing hundreds of petitions against Malik and his wife, Zobia Rubab, for defrauding public at large on the pretext of sending them abroad.

asim-malik-ary-news

During the course of hearing, it was brought to the court’s notice that the news channel aired an interview of Malik wherein he was portrayed as a hero. It was also disclosed that serious allegations had also been leveled against the judge.

Justice Naqvi took notice of the situation and remarked that Asim Malik had escaped the country after looting billions of rupees from the people and a private news channel was protecting him. The judge pointed out that Malik had been declared a proclaimed offender in 190 cases.

The judge adjourned further hearing till Oct 17.

DAWN

 

Court asks ARY CEO, Mubasher Lucman to furnish replies in one week

ISLAMABAD: The Supreme Court warned the chief executive officer and an anchorperson of a private television network on Monday of closing their defence in a contempt case if they again failed to submit their explanations for having aired a defamatory and scandalous talk show against the judiciary.

CEO Salman Iqbal and anchorperson Mubashir Lucman of ARY are facing contempt charges for allegedly vilifying an apex court judge.

khara-sach

According to Dawn News, At the last hearing on Sept 15, a three-judge bench headed by Justice Ejaz Afzal had asked them to come up with their replies in 10 days for airing the scandalous talk show on May 29.

But when the court was informed by senior counsel Irfan Qadir that the replies could not be filed because the accused were abroad, it expressed displeasure and indicated that it would impose a fine of Rs50,000, but then settled for granting them another week to furnish the replies positively.

 

Fiona Campbell appointed as head of current affairs in BBC News

BBC3 documentary boss Fiona Campbell has been made the BBC’s new head of current affairs, overseeing Panorama and Newsnight, in a shake-up of BBC News director James Harding’s senior executive team.

Campbell, currently acting head of documentaries and features for BBC3, will also oversee This World and HardTalk and radio shows File on 4 and Assignment.

It is one of four new appointments, including BBC news editor Gavin Allen, who becomes controller of daily news programmes, running the teams behind all of the corporation’s flagship news programmes on TV and radio.

The BBC’s head of newsroom, Mary Hockaday, takes on the new role of controller, World Service English, while Jon Zilkha becomes controller of 24/7 and digital news, overseeing the BBC News channel and BBC World News.

The changes follow Harding’s announcement in July of a restructure of BBC news and current affairs which is undergoing wide-ranging job cuts likely to affect more than 400 posts.

Strike action in protest at the prospect of compulsory redundancies as a result of the changes was averted earlier this month after the BBC agreed to union demands for a suspension of compulsory redundancies and external hiring.

PanoramaCampbell began her career as a researcher and producer in the current affairs department and has been a commissioning editor and executive producer for the BBC and Channel 4.

Her BBC3 credits include Tulisa: The Price of Fame and Oscar Pistorius: The Truth.

The BBC said its newsgathering department under Jonathan Munro was unaffected by the changes.

 

DoorDarshan News Anchor Pronounced wrong name of Chinese President, Lost her Job

A Doordarshan anchor has reportedly lost her job after she read the name of Chinese president Xi Jinping as “Eleven” Jinping in a late-night bulletin on national television.

The casual newsreader mistook ‘Xi’ in the Chinese president’s name to be the Roman letter for 11, forcing her to make the embarassing faux pas.

“It’s true, we have sacked the concerned newsreader. We are putting systems in place to make sure such things don’t happen in future,” Prasar Bharti chief Jawahar Sircar has said.

DD-NEWS

Late night bulletins at the state-run Doordarshan are usually read by casual news readers who work on contract and are not on the broadcaster’s payroll.

Jinping on Friday will conclude his three-day visit to India, marked by an unusual bonhomie and a series of agreements signed between the two nations.

While anchoring the late night bulletin on DD News, a ‘casual’ anchor, pronounced Chinese President Xi Jinping’s name as ‘Eleven’ Jinping, obviously confusing Xi with the Roman numerical for eleven.

According to this report in The Indian Express, the inexperienced news anchor, who has since been removed, was put on the show as the main anchors choose not to present the late night broadcasts.

President Xi Jinping, who is on a three-day visit bi-lateral visit to India, has signed 12 key bilateral documents promising India investments worth $30 billion.

This, however, is not the first time that news anchors have got his name wrong.

This compilation of French news presenters will show you how many ways Xi can be pronounced.

The blunder occurred late Thursday night in a report by India’s public broadcaster Doordarshan on President Xi Jinping’s high-profile first state visit to India.

After hours of unconfirmed reports, Doordarshan announced Friday afternoon on its official Twitter handle that the anchor in question had been sacked but declined to name them.

“Please Take Note: DD (Doordarshan) News Anchor who mispronounced Chinese President’s name has been disengaged,”

 

The blunder is an embarrassment for the government of India’s new Prime Minister Narendra Modi, who rolled out the red carpet for Xi, spending his 64th birthday hosting a dinner for the Chinese president in a luxury riverside tent in his home city Ahmedabad.

The official said a shortage of news readers had forced the channel to run some news bulletins with casuals.

Mujahid Barelvi Joins Nai Baat TV Channel

Journalist and TV host Mujahid Barelvi is going to join upcoming media channel Nai Baat TV as he hosts daily evening show named as “Doosra Pehlu” at CNBC Pakistan. Mujahid Barelvi is best known for his questioning skills and candid approach due to which he got more attention of his audiences. He is also used to host weekly program “Live With Mujahid” at JAAG TV due to which he has gained immense popularity.

mujahid-barelvi

Mujahid Barelviis a veteran journalist from Pakistan. He has a current, daily evening show, “Doosra Pehlu”, for CNBC Pakistan.
Mujahid was the first Pakistani journalist to enter Kabul in 1979, after the Soviet Invasion.He was also the secretary of the Karachi Press Club for two years in 1987. He is responsible for several prolific articles for political journals and newspapers and has authored six books on Afghanistan and Baluchistan. As a progressive writer and publisher he founded various magazines, weeklies, and monthlies. He founded Sonehra Daur Karachi in the 80’s. Bankari was a monthly that would help a political activist know about the economic and fiscal realities.

by -
386

Mushtaq Minhas & Nusrat Javed are Joining Bol TV
Mushtaq Minhas & Nusrat Javed who are hosting together political talk show Bolta Pakistan on AAJ TV are expected to join upcoming Bol TV. The Bol TV has attracted many big media anchors and media persons who have joined Bol network by resigning from leading channels of Pakistan.

Journalist Mushtaq Minhas is known as the national chief reporter of AAJ TV who has worked as a reporter, senior reporter and chief reporter in several news organizations. He is also a founder of the National Press Club Islamabad as well as he is also associated with federal executive council of PFUJ (Pakistan Federal Union of Journalist). Mushtaq Minhas holds a Master degree in Mass Communication which he received from University of Punjab, Lahore.

Nusrat Javed commonly known for Bolta Pakistan who is also used to write columns in Urdu for Express News as well as in English for The Express Tribune. He has also hosted another political show at Dunya TV named as “Dunya Mere Agey” with his co-host Mushtaq Minhas. Both famous anchors are working together since 2011 at AAJ TV and now they both have decided to become a part of the Bol TV which is all about to launch very soon.

Journalist Mushtaq Minhas is kbolta pakistannown as the national chief reporter of AAJ TV who has worked as a reporter, senior reporter and chief reporter in several news organizations. He is also a founder of the National Press Club Islamabad as well as he is also associated with federal executive council of PFUJ (Pakistan Federal Union of Journalist). Mushtaq Minhas holds a Master degree in Mass Communication which he received from University of Punjab, Lahore.

Bolta Pakistan of Aaj TV program whih was conducted by Oryar Maqbool Jan and Saleem Bukhari after Mushtaq Minhas and Nusrat Javed joined Dunya and started their show Dunya Mera Aga not after resigning from Dunya TV both came back in Aaj TV and started their show Bolta Pakistan from Feb 14.

Moeed Pirzada Left Express News, Joins ARY News

moeed-pirzadaJournalist and Anchor Moeed Pirzada has left Express News and joined  ARY News few weeks ago. According to the sources, Moeed Pirzada will host his own show on ARY News. After resignation of Moeed Pirzada from Express News, Rumors were come into view that Pakistan Muslim league-Nawaz is forcing media group to remove Moeed Pirzada from discussion panel.

TV Host Moeed Pirzada was hosting programs named as “Siyasat aur Qanoon” and “Face to Face” on Express News. He has worked with several channels like Waqt News, PTV News, Dunya News and Geo Television.

Previously, Moeed Pizada has worked with Waqt News and hosted Tonight With Moeed Pirzada Program,he has also been a Director World Affairs and Content Head of PTV News and hosted the famous talk show Sochta Pakistan,a program that discussed national, regional, strategic, social and educational issues with politicians, analysts and policy makers. He has also worked with Dunya News-TV channel as a Director World Affairs and hosted the current affairs talk show Dunya Today.He also written for Dubai-based regional paper Khaleej Times.His columns have also appeared in major Pakistani papers such as Dawn,The News International, Daily Times,Friday Timesand blogs.
He has attended national and international conferences, seminars and policy workshops and had been a member of the Prime Minister’s Education Task Force,that collaborated with the British Council to produce the Next Generation Report.He has also contributed policy papers to Islamabad Policy Research Institute (IPRI) and also written several policy pieces for Pique Magazine.
He is also an Executive Director of Governance & Policy Advisors (GAPA),that provides consultancy services to the government institutions, development organizations and corporate bodies on issues related to media, governance, health policy and regional peace

Another Legal Notice to Mubashir Luqman

Another legal notice has been served on ARY Television’s President and Chief Executive Salman Iqbal, program host Mubashir Luqman and Islamabad Bureau Chief Sabir Shakir by 10 prominent journalists/analysts/columnists.

According to Journalism Pakistan, The defamation notice sent by Advocate Babar Sattar seeks Rs 100million in damages from each of the three ARY men for each of the 10 individuals – Talat Hussain, Hamid Mir, Ansar Abbasi, Saleem Safi, Ejaz Haider, Naseem Zehra, Meher Aabbasi, Rana Jawad, Absar Alam and Javed Chaudhry.

The notice relates to allegations in the program Khara Such on ARY Television hosted by Mubashir on 21-08-2014 that claimed the Prime Minister House had disbursed funds to various journalists two days before the date of the program.

The notice said “it was further alleged and insinuated that various journalists and anchorpersons had also gone to meet with the Prime Minister on the date of the program.”
“Subsequently on 22-08-2014, Mr Luqman and Mr Shakir appeared on Khara Such where they broke the news that a list of journalists and anchorpersons had emerged who had received money from the Nawaz Sharif Government and their job objective was “diffuse the political situation.”
It is also stated in the notice that two posts were shared on the Facebook page of Khara Such on 28-08-2014 and 29-08-2014 linking the earlier breaking news with a list of 20 journalists including our clients who were allegedly given the task by the Nawaz Sharif Government of ‘creating a favorable media response toward the current political situation” in lieu of payment of illegal funds that they dishonestly accepted (collectively, Defamatory Statements).”
“By reason of the aforementioned, you are hereby given notice under Section 8 of the Defamation Ordinance 2002, of the intention of our clients to bring an action for damages on account of defamation, unless each of you pay a sum of Rs 100 million to each of our clients as damages, withdraw the defamatory statements publicly and communicate to our clients an unqualified apology within three days of the receipt of this notice,” the notice says.

ary-legal-notice-page1

ary-legal-notice-page2

ary-legal-notice-page3

Sami Ibrahim, host of program Top Story on Dunya News has resigned

ISLAMABAD: Sami Ibrahim, host of program Top Story on Dunya News Television has resigned.
He told Journalism Pakistan online magazine that it was time to move on. “I submitted my resignation on July 12 giving a 30-day notice which has now expired.”

Sami joined Dunya in 2011 after a long stint in the US with Geo Television. Asked where he was headed next, Sami said he had job offers from two channels that he requested not be named.

A senior journalist, Sami has worked for several newspapers and appeared as an analyst in numerous television talk shows.

sami-ibrahim-resigned

He joined Dunya as the head of political and international affairs. He also co-hosted the morning show Khabar Yay Hai for almost one year and then anchored Top Story for more than a year.

In place of Top Story a new program named Follow-up will be hosted by Dunya newscaster Rehman Azhar.

Senior journalist and Anchor Kamran Khan leaves Geo TV

Senior journalist and anchorperson Kamran Khan on Thursday night announced that he is leaving Geo TV, where he used to host nightly show “Aaj Kamran Khan Ke Sath”.

Sources belonging to journalist fraternity said that Khan has joined Bol Network – an upcoming private media group.

He is one of the several senior staffers who have left the beleaguered news channel in the recent past including religious scholar Dr Amir Liaquat Hussain.

Liaquat – famous for hosting Ramazan transmission – has joined Express media group after resigning from the Geo TV.

In a highly emotional tone, Khan bid adieu to his audience earlier tonight on his show.

kamran-khan-leaves-geoGeo News, part of the privately-owned Jang Group, had served a legal notice on the Ministry of Defence, Inter-Services Intelligence (ISI) and Pakistan Electronic Media Regulatory Authority (Pemra) for defaming and maligning the group after a suspension of the channel’s license for 15 days along with a fine of Rs10 million last month.

In April, the defence ministry had demanded that the license of Geo News be suspended after it provided air space to journalist Amir Mir who accused the ISI for being behind the shooting of his brother Hamid Mir, one of Pakistan’s most famous television anchormen.

Since the dispute began, Geo News has been taken off the air in several parts of the country or been moved to obscure slots on the channel lineup by the cable operators, allegedly under pressure from the military, according to the lawsuit.

Distribution of the parent group’s newspapers has also been disrupted.

Last month, the channel apologised for the allegations in an attempt to resolve the issue.

April’s shooting of Hamid Mir sent a chill through the journalists’ community weeks after television anchor Raza Rumi was attacked in Lahore. Rumi survived but his driver was shot dead.

KARACHI: Senior journalist and anchorperson Kamran Khan on Thursday night announced that he is leaving Geo TV, where he used to host nightly show “Aaj Kamran Khan Ke Sath”.

Sources belonging to journalist fraternity said that Khan has joined Bol Network – an upcoming private media group.

He is one of the several senior staffers who have left the beleaguered news channel in the recent past including religious scholar Dr Amir Liaquat Hussain.

Liaquat – famous for hosting Ramazan transmission – has joined Express media group after resigning from the Geo TV.

In a highly emotional tone, Khan bid adieu to his audience earlier tonight on his show.

Geo News, part of the privately-owned Jang Group, had served a legal notice on the Ministry of Defence, Inter-Services Intelligence (ISI) and Pakistan Electronic Media Regulatory Authority (Pemra) for defaming and maligning the group after a suspension of the channel’s license for 15 days along with a fine of Rs10 million last month.

In April, the defence ministry had demanded that the license of Geo News be suspended after it provided air space to journalist Amir Mir who accused the ISI for being behind the shooting of his brother Hamid Mir, one of Pakistan’s most famous television anchormen.

Since the dispute began, Geo News has been taken off the air in several parts of the country or been moved to obscure slots on the channel lineup by the cable operators, allegedly under pressure from the military, according to the lawsuit.

Distribution of the parent group’s newspapers has also been disrupted.

Last month, the channel apologised for the allegations in an attempt to resolve the issue.

April’s shooting of Hamid Mir sent a chill through the journalists’ community weeks after television anchor Raza Rumi was attacked in Lahore. Rumi survived but his driver was shot dead.

KARACHI: Senior journalist and anchorperson Kamran Khan on Thursday night announced that he is leaving Geo TV, where he used to host nightly show “Aaj Kamran Khan Ke Sath”.

Sources belonging to journalist fraternity said that Khan has joined Bol Network – an upcoming private media group.

He is one of the several senior staffers who have left the beleaguered news channel in the recent past including religious scholar Dr Amir Liaquat Hussain.

Liaquat – famous for hosting Ramazan transmission – has joined Express media group after resigning from the Geo TV.

In a highly emotional tone, Khan bid adieu to his audience earlier tonight on his show.

Geo News, part of the privately-owned Jang Group, had served a legal notice on the Ministry of Defence, Inter-Services Intelligence (ISI) and Pakistan Electronic Media Regulatory Authority (Pemra) for defaming and maligning the group after a suspension of the channel’s license for 15 days along with a fine of Rs10 million last month.

In April, the defence ministry had demanded that the license of Geo News be suspended after it provided air space to journalist Amir Mir who accused the ISI for being behind the shooting of his brother Hamid Mir, one of Pakistan’s most famous television anchormen.

Since the dispute began, Geo News has been taken off the air in several parts of the country or been moved to obscure slots on the channel lineup by the cable operators, allegedly under pressure from the military, according to the lawsuit.

Distribution of the parent group’s newspapers has also been disrupted.

Last month, the channel apologised for the allegations in an attempt to resolve the issue.

April’s shooting of Hamid Mir sent a chill through the journalists’ community weeks after television anchor Raza Rumi was attacked in Lahore. Rumi survived but his driver was shot dead.

 

Ameer Abbas host of program ‘Assignment’ on Waqt News resigned

Ameer Abbas, host of program ‘Assignment’ on Waqt News Television has quit after two years and has now joined Dawn News.

ameer-abbas-joins-dawn-newsHe will start his new job at DawnNews from August 1 and will host a program from Karachi. According to Ameer it was great working at Waqt News where he did almost 200 programs.  Two of his shows were taken off air for being “too aggressive.”
During his stay at Waqt News, Ameer was sued by Editor Investigation of The News, Ansar Abassi, for defamation claiming Rs 50 million in damages. The case is still on.

Before this,  Ameer worked for Dunya and Express News Television. Ameer Abbas has worked in country’s top rated multinational bank, Bank Alfalah for almost four years and later joined electronic media in 2009 as an anchor.